Dak Zahirul...
heheheh.. asyik citer pasal dia kan...
xpe la kasi chance.. (sempena bulan kelahiran)

semenjak dua menjak ni.. banyak sgt auta...
penangan masuk ampat tahun kottt..

kalo aku tegur dia..
dia tgk muka aku macm xde perasaan.. pastu blah camtu jek..
haiissshhh.. sakit hati aku menengoknyer..

semalam... mandikan dia kat bilik air.. (bukan x boleh mandi sendiri.. lebih dari boleh.. sampai boleh abis shower cream dalam sekelip mata..)
suruh dia press shower cream.. buat x tau.. macam x dengar apa2.

mama: zahirul.. amik la sabun.. sabun badan tu.. (buat x dengar... main air)
mama: Zahirulhaq... (buat dek.. jek..)
mama: Muhammad Zahirulhaq mohd Zaidi... amik sabun ni.. jap lagi nak berbuka dah.. nape la kamu ni suka sgttt buat bodoh jek bila mama cakap ngan kamuuuuu!!!! <---marah ni...
zahirul: eiiiii... teacher kata mana boleh cakap bodoh...
mama: mama bukan cakap kamu bodoh.. mama kata kamu tu buat bodoh jek..
Zahirul: tu... cakap bodoh lagi..
mama: sudah la.. malas mama nak layan!!!

geram... byk betul auta!!!
siapkan dia.. turun.. dah azan..

menu berbuka...


udang sweet sour:
resepi-omak-kek-kampung
tumbuk halia, bawang putih, bawang merah, lada hitam.. tumis sume ngan sesudu cili boh..
masukkan sos tiram, sos tomato.. sos cili (sos tomato biar lebih sket)
masuk udang (pakai udang laut adalah sgt sedap dan manis..), bawang besar potong.. timun potong dadu.. nenas potong dadu
tada.. siap...

sambil berjoget pun boleh siap masak..
tak caye?? cer terai.. cer terai..


digandingkan dengan:
ikan terubuk masin goreng bawang..

resepi?? apa jadahnyer letak resepi goreng ikan masin??
kalo bagi nanti org kata bajet terlebih bijaksana la pulak khanss....



Labels: , edit post
10 Responses
  1. Us Says:

    zahirul, zahirul, macam2 kerenah kamu ye...lawak tol hahahaha.. Sabo je ye mamanye...


  2. Jadi mak memang kena banyak sabo.
    Tapi rasanya kita takde la cam diorang kan masa kecik2 dulu..Rasa cam baik jerrr wakakaka!
    Aku takde ikan terubuk masin. Ikan pekasam adaaa...Dara lagi dalam bungkusan. Ntah bila nak bukak..


  3. bujal X Says:

    udang besar~~~aum! nak~~


  4. kelakar tgk zahirul..kalau ila dah kena lepuk dah...bebudak kat rmh xberani xjwb..hehe..ila kan ganaz.... tp terliut tgk ikan masin akak.. tp dah lama xmkn


  5. ikan terubuk masin meletup sedap, cik ina suka sangat.masak campak sambil joget tulah yang sedap hilah.

    bebudak sekarang kalau tak mnjawab tak sah, cam Firdaus sepatah kata kita sepuluh patah dia jawab.Maaflah hari tu terlepas pandang pasal umur zahirul, nengok badan boleh tahan tu.


  6. .:nhalilah:. Says:

    eroy,

    haah.. mmg la aku bersabau jek dgn dia..


  7. .:nhalilah:. Says:

    TTM,

    tu la kan.. kite dulu kecik2 mcm x berani jek nak menjawab.. x pasal kena pangg!!..


  8. .:nhalilah:. Says:

    bujal,

    hehehe.. aum...


  9. .:nhalilah:. Says:

    iela fazilah,

    kdg2 kena jugak budak2 ni...


  10. .:nhalilah:. Says:

    cik ina..

    la.. xde apa hal la.. badan dia mmg kalo kata darja 3 pun org percaya.. ekekkek..