lately ni.. waktu tengahri je sure aku lapar.. lapar apa?? lapar nasi.. aduhh.. dah 2-3 minggu camni.. biasanye pagi makan roti ngan susu atau teh o.. dalam pukul 12 - 1 je perut mula la nyanyi lagu kerongcong...


kelmarin pakai kemeja ngan skirt pegi opis.. terasa mcm ketat dan sendat je tang pungung ngan peha.. alamak.. sudah.. mmg tak boleh jadik niii.. ok la.. lepas ni tghr mmg x boleh nak makan nasi.. 2-3 bulan sebelum tu aku tibai makan lauk ngan sup je.. apa2 jenis sup.. sup ayam ke.. sup sayur ke.. kdg2 tomyam.. tp kat sini kalo lambat sket dalam pukul 1.30- 2.00 pm sure lauk dah tinggal saki baki..kena serbu ngan budak2..


malam pulak.. biasanya masak pasta ke.. spaghetti ke.. mee.. tu la kesian ngan anak nangoi.. takut diorg lapar.. aku takpe la.. budak2 tu kalo tak cukup makan.. mula la.. kejap2 bukak fridge.. kejap2 bukak kabinet.. dok korek jajan-jajan..

so, bagi mengelakkan berat aku bagai di pam-pam.. (kang dok membebel laki aku.. jangan tak tahu.. dia mmg pantang aku GEMUK.. mula dia dok perli aku.. panas telinga nak dengar boleh jadik nipis...)


hari sebelum:

sup sayur..
utk anak nangoi aku celur mee.. so diorg makan mee sup..


hari semalam:

french fries..(ni request zahirul sbb dia nak cicah mayonis)
salad
egg sandwich
tambahan utk anak nangoi: mashroom sup

kimi : hisshhh.. camne nak bukak bib ni???

skrg ni aku pakaikan si kimi bib masa makan.. abis tu.. tak sampai seminit makan dah berlemuih baju.. abis comot.. sakit hati aku menengoknye.. dahh.. pakai jek la bib tu kimi..


Labels: , , edit post
9 Responses
  1. bujal X Says:

    leceh pakai bib makcik~~ikat dengan plastik je~tak payah basuh~haha~


  2. bagus ko ilah, alert jek bile berat naik, n cepat2 diet balik....liey apun same tau...cepat jek rase baju ketat, haa time tu aku gelabah berok ar.....heheheehhe.....

    lor si kimi...nak bukak bib tapi selak baju heeheheheh....


  3. sw33tdarling Says:

    tu laaa... kesian para isteri... kalau tak disebabkan anak2 dan suami, mesti isteri cun melecun tak dapat diet!


  4. TK Says:

    Ye la bagus you ni..cepat2 diet balik. I ni tak sedar2 diri lagi. Tiap2 hari kene tegur dgn colleagues- dorang kata -u dah gemuk skrg. I buat bodoh je makan bertambah2 lagi! Bila la nak insaf. Hellpppp!!


  5. umihoney Says:

    Salam sahabat,
    It's good to start loosing weight before jadi cam contestant biggest loser..Umi pun macam TK gak ..tah bila Umi nak exercise asyik dok postpone jer..sigh


  6. cik jijah Says:

    bagusnya ko ila.. teruskan usaha!!


  7. .:nhalilah:. Says:

    bujal ,

    macam yang org jual ikan kat pasar pakai ek??


    lieya,
    mmg aku tgh mengelabah berok skrg ni... aduhh.. masa makan tak hengat..


  8. .:nhalilah:. Says:

    TK,

    yang buat tak tahan tu bila laki asikkk dok perliii..



    Umi,

    yup, have to watch out..


  9. .:nhalilah:. Says:

    sweetdarling,

    kannnn.. anak tak abis makan.. mak jugak abis kan... pastu camne??



    jijah,
    I have to... no choice..