Aku biasanye bila sempoi tu maksudnye masak dalam keadaan yang tak ready nak masak apa.. pastu dok berdiri depan fridge tengok apa yang ada pastu pikir nak masak apa..


so... tingggg....siap nasik ayam sempoi.. hasil masak balik keje..


sambil masak.. bagi tidbits kat budak dua orang tu.. bukak cd mickey mouse clubhouse versi choo-choo train.. senang mama buat keje.. dah siap masak.. ajak diorg mandi.. sementara tunggu nasik ngan sup sejuk sikit.. takde la melepur mulut nakan nasik panas-panas.. tambah pulak budak dua orang tu tak bolah panas skit.. mula la menggelupur... baik air panas.. susu panas.. nak mandi pun takmo air panas.. teringat pulak masa pegi hot spring kat sabah.. orang lain sume dok mandi air panas.. tp dua orang tu mandi air sejuk je.... buang masa jek pegi hot spring... ni kalo aku humban kat salji agaknyer boleh diorg bukak baju berenang kuak lentang atas salji tu...

lepas mandi baru hadap nasik ayam ngan budak dua org tu.. apak diorg takde time ni.. tak ingat sebab apa.. haisshh.. short term memory lost laa.. outstation kekdahnyer.. tu maknanyer nasik ayam ni edisi backdated... ekkekeke..



ayam.. rebus masa nak buat stok ayam utk masak nasi..
pastu gaul dengan segala jenis kicap yang ada kat umah..
pastu goreng utk garing2 bahagian luar je..



kuah kicap ngan kuah sambal...

pelengkap nasik ayam..


nasi ayam sempoiii..
jemput tengok.. kang aku kata jemput makan macam tak aci kan..



Labels: , edit post
4 Responses
  1. fuh ko ilah....sempoi2 pun nampak sedap okeyyyyy....marbeles....tgk ayam tu aku terliur tu....rajin ko ....

    laa ye ke anak2 ko tak suke panas2....gi hotsprin gpun mandi air sejuk yeak hihihi....biase la tu kan...budak2 ni peelnye mcm2 jek heheeheh


  2. umihoney Says:

    Hehehe terima kasih jemput tengok..sure sedap tu :D


  3. .:nhalilah:. Says:

    lieya:
    iye.. budak2 tu mmg x suka panas.. melalak mandi ir panas.. padahal bukan panas pun suam je..


    umi:
    sila.. sila..