Salam..
Hari ini hari Isnin.. (eleh.. bgtau mcm la korg x tau hari ni hari ape kan.. )

nape aircond bilik ni macam tak sejuk jek.. padahal set 18 degree..

weekend hari tu aku xde la buat apa2 pun..
dok umah aje..
cuma hari Ahad pegi makan McD kat Gaint.. pastu beli barang2 dapur sket..
selain dari tu dok kat umah melayan budak ini..


tak tau nape asik nak berkepit je...
pastu marah.. merajuk kalo abang dia dok kat aku...
siap berguling-guling...
memula aku layan la.. pujuk2 dia..
lama2.. 3-4 kali dia buat taktik tu.. aku pun buat bodoh je...
pandai pun diam sendiri...



dan juga...
melayan budak ini..

dia asal boleh tgk vcd ultraman... power rangers.. ok jek..
asal boleh colour buku ultraman... power rangers.. ok jek..
asal tgk tv ada ultraman... power rangers.. ok jek..

masa ni dia dah x tau nak buat apa..
so paksa aku layan ultraman dia...


Zahirul " mama.. lukis ultraman.."
Mama "hishh.. mana mama pandai... Zahirul kan pandai dah 4 years.. zahirul buat la.. mama tgk.."
Zahirul "takkkk.. zahirul x pandai.. mama buat.."

ada la ulang tayang dailog yg sama dalam 3 kali..
duh!!! lemah aku bab lukis ni.. kalo setakat lukis kereta ke ok lagi.. ni suruh aku lukis ultraman..
dulu atok ko x cukup duit nak antar mak ko ni pegi kelas lukisan taw...


hasil paksaan...




dia suruh aku lukis dinasor...

xde rupe dinasor pun aku tgk..
dah macam kacukan Ilama ngan unta pun ada aku tgk...



pastu dia paksa aku lukis ni pulak...



ultraman..

siap suruh lukis ultraman gaya tangan silang kat dada..

hishhh.. geli pulak aku tgk hasil lukisan sendiri...
dah macam toyol pulak aku tgk..






Zahirul "bukan... bukan macam tu... mcm ni!!!" sambil tunjuk ultraman dia..
Zahirul.. "Mama buat.. ultraman kebang (terbang).."

hamboi... pandai pulak ko komen ek...




Aku pun lukis la..
ok la.. drpd tadi kan..
ada la rupa sket2 ultraman...



Zahirul "hah.. macam ni.. sama kan???"

Mama " Haah.. samaaaa.."
Mama "dah.. amik kertas ni.. pegi kaler ultraman yg mama dah lukis ni.. mama nak tgk tibi.. jgn kaco.."


hish... sudah2 la mendera aku lukis ultraman.. mak ko nih mmg xde bakat melukis...




10 Responses
  1. bujal X Says:

    tu dinasor ke itik ada empat kaki?he~~


  2. Hahaha..
    sedap je gelak lukisan org..aku punya lagi la hazab..manjang dapat E subjek seni lukis haha


  3. .:nhalilah:. Says:

    bujal,

    itik kaki empat?? boleh jugak...


  4. .:nhalilah:. Says:

    TTM,

    ko gelakkan aku kak.. tp aku mmg xde bakat lukis.. ahahha.. nasib la dinasor jadik Ilama campur unta.. ekekke


  5. cik ina pun tak pandai lukis. Firdaus selalu ketawakan , tapi halilah okeylah tu ko lukis dari cik ina, ayam nampak cam burung.


  6. daddyzkool Says:

    walaupun nampak pelik tapi tak kisahlah janji macam serupa...hehe


  7. DrSinga Says:

    Boleh eh? Itik kawin dengan llama?
    Otromen tu tengah baca doa makan eh?

    Ekekekekeeee....


  8. .:nhalilah:. Says:

    cik ina..

    ayam nampak mcm burung.. to ok la.. sebab depa mmg satu famili..


    dadayzkool,
    pelik ek??


  9. .:nhalilah:. Says:

    Dr. Singa,

    tu bujal yg cakap.. teori kite.. Ilama kawen ngan unta..

    Haah la.. ada gaya tgh baca doa.. ekekkeke


  10. sW33tdARLiNG Says:

    hahahahaah ultraman 1st tu cam toyol!! ekekekekeke

    me pun takde bakat walhal anak2 selalu mengharuk suruh lukis itu ini macam laa mama dia hebat sangat melukis