Kisah cuti-cuti ostolia edisi 2, 3, 4 kite sambung lain kali ek.. ada byk gambo nak upload.. yg snap masa pegi sana pun ada dalam 400++.. aku pilih mana yg agak2 boleh approved masuk dalam belog ni.. gambo2 aku bersantai kat tepi pantai tu x payah la.. mau korang muntah darah kang...

kitorg pegi 7 hari 5 malam.. Hari Selasa 17hb dah balik mesia.. Rabu tu aku coti.. saje jek cuti.. nak membasuh baju yg setimbun.. nak basuh baju.. sidai baju.. aku x heran la sgt.. boleh jek buat sambil tengok si kimi korek idung.. bab melipat tu yg aku lemahhhhhh.... kalo ada mesin lipat baju.. aku org pertama beratur nak beli... 3 bakul hari tu aku melipat... macam nak patah tangan ngan pinggang.. en.suami?? tolong jugak... tolong tengok jek la yg dia boleh... x payah la.. sure aku lipat balik.. kimi pulak?? dia tolong kirai... huh!! hangin aku...

Masa kat sana.. kami dok asik makan maggie (bekal dr mesia).. kebab.. fish n chip.. fish grill.. Malam last kitorg makan kat kedai mesia..

balik.. Rabu tu aku cuti.. lepas hantar en.suami.. heret kimi ngan zahirul pegi gaint.. iye la.. stock peti ais dah abis... pastu en.suami pesan balik keje dia nak dinner kat umah.. gigih la isteri mee-tali beli raw food bagai... dah kad pengenalan pun dah termaktub yg kitorg ni org melayu.. tekak pun tekak melayu la.. dekat seminggu dok makan org puteh.. badan pun dah gigil-gigil nak nasik... nasik.... nasik..... ekekkeke..

masak nasik... (xde la aku tayang nasik putih kat sini... kalo nasik kaler2 ke.. nasik ayam ke.. nasik minyak ke.. xpe la.. takat nasik putih?? umah korg pun ada kan...)




ayam berlado petai...

tu dia..... balik ostolia terus makan petai...
dasar tekak melayu!!!





labu masak lemak ngan ikan masin...
ikan masin stok beli masa balik kelantan bulan 1 hari tu... lama gile nak perabiskan..
perghhh.. ni mak mertua lalu belakang pun x heran dah...

tp..
kalo betul MIL lalu belakang mau aku pingsan!!
maklom la MIL dah kembali ke rahmatllah..
(dalam kubur.. sure MIL aku kata " kurang ajar DIL.. dia wat main kan aku ek..)
heheh.. sori MIL..





last but not least.. (ecehhh.. ayat..)
ikan merah goreng
ayam goreng kunyit 3 ketul utk anak nangoi...




Labels: , edit post
7 Responses
  1. DrSinga Says:

    kihkihkihhhh....

    tang MIL lalu tu buat aku terkikik-kikih sensorang di khalayak ramai ni macam orang lus skru!!!

    basuh..aku suka!! aku rajin!
    lipat..ok jugak lah..
    tang simpan baju aku saaaangat malas..


  2. Dr.singa okey lagi, suka lipat.kalau cik ina hampehh. sedapnya biarpun simplekan.janji ada potai.jalan je.


  3. daddyzkool Says:

    haha jauh beribu batu akhirnya petai juga di telan...


  4. lieyalatif Says:

    weah wah wah ...ko gi ostolia rupenye...baru aku tau hah...tu laa dok umah ni konon ade mase laa kan nak berblogging...aku rase tak oiii...dok opis lagi byk mase nak berblogging....kat umah terhad...baru nak bukak lappy ...anak dah nangis nak susu hihihi...takpe2..slow2 aku kejar citer ko yeak....

    bestnye.....merase dah anak2 ko ilah pi oversea...dpt tgk beruang koala ngna kanggaro live kan ..hepi laa dieorg tu...

    tapi ko mmg terbaik...balik dari ovewrsea....petai gak ko cari heheheeh....takkan melayu ilang di dunia gituuu ekekekeekekek


  5. .:nhalilah:. Says:

    Dr. Singa..

    boleh la tlg kite lipat baju..


    cik ina,

    yeay.. kite sama.. melipat la keje yg mencabar minda dan fizikal kan..


  6. .:nhalilah:. Says:

    daddyzkool,

    tekak dah cop word 'melayu' kat situ..


  7. .:nhalilah:. Says:

    lieya,

    xpe tunggu dak dayyan besau sket boleh pegi obersea.. waktu breastfeeding la waktu yg paling precious sekali kan...