weekend lepas..

masak ni..



resepi dari sini

tp kawan aku tu pakai part ekor.. aku xde tyme.. tukar ngan oregano dan parsley

tengah pikir nak masak apa.. nak jamu apa..
Jumaat ni ada rombongan pn. Rohaya dari Kota Tinggi nak datang rumah..

hari sabtu lepas.. gigih aku bangun subuh2.. lepas sembayang subuh serus singsing lengan.. (biasanya lepas solat.. aku sambung tarik selimut.. biasa la.. weekend kannn..) hari tu aku gigih betul aku.. kimi pun sama pagi2 dah terbeliak biji mata dia.. dok mengekor aku ke hulu.. ke hilir.. sapu lantai.. vakum carpet.. lap meja.... siap lap kipas.. lampu.. mop lantai.. siap ngan dapur.. ready breakfast (padahal breakfast cereal ngan koko crounch aje.. ekekek).. dalam pukul 9.30 sume dah siap.. zahirul ikut apak dia ke opis.. aku dok masak utk lunch.. pukul 11.30 dah siap sume.. kimi dah tido.. wahhhhh.. isteri mee-tali aku hari tu... ekekkeke.. tgh2 tgk tv.. ada pulak call masuk..

pemanggil : cik.. saya call dari petronas.. saya nak buat verifikasi maklumat cik..

aku : okeyyy..

pemanggil : minta cik eja nama cik dan juga bagitau no kad pengenalan..

aku: eja?? ok.. nama.. bla..bla.. (sambil eja..) no. ic xxxxxx...

pemanggil: ok cik.. saya nak tanye cik ni berkerja di petronas? suami keje di petronas? emak, bapa atau adik beradik ada keje di petronas?

aku: takde..

pemanggil: ok cik.. saya nak bagi tahu yang cik dah memenangi cabutan mingguan sebab gunakan kad mesra utk beli minyak di petronas.. iaitu wang tunai..xx,xxx dan juga mata ganjaran kad mesra 100, 000 mata.. nanti ada pengawai yang akan hubungi cik untuk urusan selanjutnya...

aku sebenarnya sangat la blur.. dalam hati biar betik?? adakah aku perlu menjerit kegembiraan sambil kata.. terima kasih petronas.. saya akan isi minyak banyak2 kat sana lepas ni.. perlu ke macam tu?? tp yg berlaku ialah mulut aku ternganga luas..

aku: eh..saya nak tanya ni.. ni betul-betul ke atau panggilan hangit dari hot fm.. (serius.. mana la tau ada sape2 yang mengong nak kenakan aku ke..)

pemanggil: tak cik.. (sambil ketawa) ni mmg betul2..

aku sampai hari ni mmg masih blur pasal ni.. tunggu la benda tu sampai depan mata aku.. iye la.. dalam berpuluh2 kali isi minyak kat petronas.. cuma 2-3 kali jek aku hantar borang tu.. itu pun aku tak pasti samada jawapan aku betul ke tidak..
Labels: , edit post
9 Responses
  1. bujal X Says:

    yay~~orang kaya baru~~~sila blanja!!

    haha~~tahniah~


  2. sw33tdarling Says:

    eh kalau dah cabutan bertuah, hantar sekali pun boleh jadi bertuah gak tauu...!

    apapun, tunggu jer,.. bkn kena bayar duit pun kann...


  3. ye ke Nahilah.Kalau ye.Syukur rezeki terpijak.jangan lupa makcik, kalau dah kaya.ingat daku dalam doa mu.he he


  4. DrSinga Says:

    biar betul !!!!

    xx,xxx ..... baanyak tu!!!!!!!
    sila belanja saya juga!!!


  5. iEda saFuan Says:

    hahahha...mesti plan nk g oberse pasnih... :D


  6. .:nhalilah:. Says:

    bujal,

    hihi.. xde la kaya sangat..



    sweetdarling,
    iye.. saya akan setia tunggu...


  7. .:nhalilah:. Says:

    cik ina,

    tu la.. mmg betul2 terpijak..
    insya Allah tak lupa..



    Doc,
    insya Allah..


  8. .:nhalilah:. Says:

    ida,

    hahahha.. tak tau lagik.. tp laki mak dah mintak sket utk holiday..


  9. Us Says:

    Ila, syoknyaaaaa! Rezeki terpijak
    Nanti boleh belanja aku ye...hehehe