sejak semalam dua budak nangoi ni sakit..


Zahirul.. demam panas..kimi.. chicken pox.. ni dapat kat sekolah la.. dah agak dah.. sbb middle week yg lepas ada nampak budak dok bertempek muka ngan bedak sejuk.. dan-dan aku sergah penjaga dia..

aku "eh.. budak tu kena campak ke?? boleh ke datang sekolah"
penjaga " takpe.. dah nak baik.."
aku dalam hati mmg penyumpah.. iye la.. lagi nak baik.. lagi tu senang berjangkit.. adeiii.. sahhh.. hari sabtu kimi sah kena chicken pox..

hari ni.. aku EL.. jaga budak2 ni.. al-maklum la.. pak diorg ni PM.. bizi manjanggg.. mama jek la harapan utk jaga hanak2.. kan... kan...



jam 3.30pm (waktu tempatan)
kimi dah bangun.. zahirul masih tido..

adehhh.. cepat ko bangun dik.. tak sempat mama nak buat apa...


ala... siannyer anak mama..
demam campak ye..
siap batuk sampai muntah..
alalalaa... sianyer sayang mama nih..

anak mama nak pegi mana tu??
meh dok depan mama..


nak ngaco abang la ni..
adik.. jgn la kaco abg kamuuuuu...

adikkkk!!! kamu gigit abang ek!!!
nak kena ni..

apa lagik..
melalak tak hengat la..
sampai bingit telinga..
sorang ni kalo ada pertandingan melalak harus johan...


adik!!! kamu ni nape??
tak pasal2 cari pasal nak abang ko..

tak kira.. ko demam campak ke.. cempak.. ke..
buat salah harus kena marah..

terus tunduk kepala bila kena marah..
mogok la kiranyer tu..

pastu nangis..
sedih sgt la tu bila kena marah kannn..

tp korang jgn tertipu.. action jek lebih.. setitik airmata pun tak jatuh..


pastu dia sepak kaki aku tau..

amboiiii.. nak kena jentik telinga ni..
adik.. kamu jgn durhaka ngan mama!!!

p.s: kimi.. kimi.. ko ni demam campak ke tidak ni?? cargas semacam jek.. konpius mama..




Labels: , edit post
4 Responses
  1. sWeEtdARLiNG Says:

    ada some parents yg mmg tak reti bahasa, anak sakit pun hantar gak kat bbsitter...

    pernah kena dulu, budak tu sakit mata.. si bbsitter ni tak reti ke nak tolak budak tu... kesian kat budak2 lain..!


  2. DrSinga Says:

    ekau dah kena belum??
    :)

    kalau belum... konferem 2 minggu lagi kena!!!


  3. .:nhalilah:. Says:

    sweetdarling,

    kannn.. sakit hati.. bukan setakat kesian kat budak2.. kesian kat mak budak juga...


    Dr. Singa..

    ekekkeke... mek dah kena masa darjah dua nyahhh... so, tiada kerisauan di situ...


  4. nurulyun Says:

    sian dak ber2 ni...get well soon!ko pun sama...take care...