aku buat tuntutan tribunal pengguna 29.9.2010

sebab??
hari tu aku accident.. pastu bila amik kereta semua ok.. boleh jalan.. cuma satu jer... aircond rosak..
dtg balik workshop buat report.. pastu nak claim ngan insurans..

workshop kata compressor rosak.. pastu adjustor insurans kata tak boleh claim sebab aircond rosak takde kaitan ngan accident..

weeiiii!!!! ngamok la haku... sebab aircond sebelum ni tip top.. tak pernah rosak.. diorg kata rosak sebab wear & tear.. ke**la h*t*ak korang la.. kalo wear & tear sure sebelum ni aircond tu kejap sejuk.. kejap panas.. ni tak.. lepas accident terus rosak.. sure la impact from accident.. budak tak sekolah pun tau.. lepas aku cakap ngan orang tu.. org ni.. still tak boleh nak lulus claim.. and all this amik masak hampir sebulan.. bengang tau.. bawak kereta panas takde aircond.. kalo hujan habis berwap dalam kereta akku..

pastu bila camtu.. pegi betulkan sendiri.. hamik.. mekanik tu explain.. semua part yang rosak adalah bahagian yg depan tpt accident.. hanginnn la haku dengar.. discuss ngan en.suami.. I nak claim kat tribunal tuntutan pengguna.. actually its not about RM347.00 yang aku kena bayar.. tapi sakit hati ngan apa yg berlaku.. ala.. ngan amount tu.. bukan la boleh buat ku jadik kaya.. atau workshop ngan tokio marin terus bungkus tikar.. its about prinsip..

tarikh hearing adalah 21.10.2010


semalam, org tokio marin insuran call aku bagi tau yg diorg nak bayar kat aku amount yang aku claim.. in fact cheque pun dah ready.. dengan syarat aku tarik balik kes tu.. pastu dia kata kenapa bila aku betulkan aircond kat workshop lain tak bagi tau diorg sebab diorg boleh bayarkan bil tu.. haku hangin la.. dulu korg ngan adjuster korg bagi tau aku tak boleh claim.. pastu bila camni boleh pulak.. semalam kena la tibai kaw-kaw ngan aku.. ni sure dah kena bambu ngan bos..

bila cakap ngan en.suami.. en.suami kat maybe diorg takut kuar paper especially utk tokio marin insurans.. habis la trust customer kat company tu hilang.. tu yang nak settle kat luar court.. hah.. tu la buat keje betul2... as i said.. amount tu tak buat aku atau insuran company tu jadik kaya mahupun miskin.. buat keje betul2.. jgn perbodohkan customer.. kan dah kena..

ni tgh berpikir samada nak settle luar atau proceed je ngan hearing next week..
Labels: , edit post
4 Responses
  1. cik jijah Says:

    proceed!!! anyway bravo ila.. bagus betul.. aku suka cerita cenggini.. walaupun tak kena kat aku.. tapi aku rasa.. puasssss... hehehe..


  2. sw33tdarling Says:

    kalau proceed, blh charge lain2 gantirugi tak, contohnya kos yang kita ambil tuk turun naik jumpa pegawai masa nak minta claim or etc.... heheheheh jaaaahat menghasut!


  3. .:nhalilah:. Says:

    liza,
    tgh berkira2 nih.. tp aku dah bambu semua kat tokio marine termasuk manager dia.. padan muka..

    sweetdarling,
    tak boleh.. boleh claim amoun yang kita kena bayar je..


  4. salam..lama tak bertegur sapa..;) hebat lah..sgt berani n sgt berpegang kepada prinsip..pasni mesti insurans tu pikir dua tiga kali untuk tipu customer lagi..