Hari ni tghari dah sampai kat umah mak di Kota Tinggi.. Awal2 pagi dah bangun.. budak2 pukul 5.30am dah mandi.. memula tu suh bibik siapkan air suam utk mandi.. takut budak2 ni terkejut n sejuk mandi pagi2.. pastu zahirul n hakimi melalak2 pagi2 kat bilik air.. ingatkan takmo mandi.. rupanyer nak mandi air paip.. takmo air suam..

pukul 6.15am lepas subuh dah tayar kete dah bergolok kuar dr parking.. traffic sgt2 la clear sampai ke johor.. balik kali ni try highway Senai-Desaru.. exit kat ulu tiram... tol RM3.70... perghhh... agak mahal utk 15mins journey but ok la.. cepat je sampai kota tinggi.. sampai umah mak dlm pukul 11.30am..

Ini budak sgt2 la melenjan kat umah atok dia.. tak makan saman!!!

keje nak menyapu je...

*
*

layan gambo2 Pre Hari Raya Aidil adha..


Kuah Kacang resepi Mak


rendang ayam pun resepi mak

sayur nak buat lodeh...

*
*
*
Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua..
semoga segala bentuk pengorbanan kita di terima & diberkati oleh yg Esa..

1 Response
  1. cik jijah Says:

    lama dah tak turun johor.. mcm nak gi sana jek jalan2.. ko orang jawa ke ila.. masa lodeh kuah kacang sume?

    weehh.. aku geram.. semangat nye zahirul tuh..