iye..
kami iaitu aku.. zahirul n hakimi (tidak termasuk en. suami) telah mengeraskan diri di rumah saje..

pagi2 aku buat nasik goreng utk dua org yg tak puasa.... lepas makan mandi.. terus melenjan ke sana ke mari.. tawaf porch entah berapa kali ngan tolocar (kereta jenis tolak ngan kaki) ngan basikal.. puas main kat luar mintak makan lagik.. aku kasi kuih bangkit sorang 2 keping.. patah2kan supaya senang sket nak makan.. habis mintak lagik... habis mintak lagik..


cubaan menunjuk tanda peace oleh zahirul..


lepas makan sambung melenjan balik.. tengok.. tengok.. kalo ko jatuh dik.. mama raya kat spital tau tak... punah harapan nak raya kat johor

puas aku menjerit2 ngan takde suara sebab minum cendol ais kisar sampai 2 bungkus.. sakit hati menengok si kimi ni.. last2 aku tepuk montot si kecik tu.. uuuu.. uuu.. nangis.. hamikkk!!!

dia la yang hero bab main yang bukan2.... abang tukang ikut..


p.s: abaikan kasut yang bersusun kat tangga.. shoe rack belum beli lagik..


En. somi takde kat umah sebab ada keje ngan kawan dia.. balik lambat so buka pose kat luar terus.. so aku pun cuba buat nasi kunyit ni.. tukar sket.. penyumbang resepi TTM Melbern suh letak daun pandan.. tp sbb aku malas nak petik daun pandan kat luar umah aku tukar ngan daun kunyit yg mmg ada dalam fridge.. so yang berikat tu daun kunyit yee..

aik.. kat luar umah pun malas nak amik.. meh aku jawab if ada yg tanye.. bukan malas nak amik.. malas nak bukak pagar umah.. nanti belum sempat aku pakai selipar.. dua org budak tak pose tu yg lebih laju berdesup kuar umah.. tu yg aku malas tu..

aku buat 1 1/2 pot kecik jee.. almaklum la perut memasing kecik.. memula tu nak buat 1 pot je... pukul 6 en.somi sms kata nak balik buka pose kat umah.. ngam2 je nasik 1 1/2 pot utk kami anak beranak..

korang cuba la.. gerenti sodaappppppp...


nasi kunyit lawan ngan AMM versi sendiri.. takde resepi main campak2.. ada la dalam 4 ketil kecik ayam.. buat abiskan stok ayam sebelum raya..

pastu buat sup kentang.. coselow.. tambah telur dadar

4 Responses
  1. cik jijah Says:

    wahhhh! rumah baru!! membuas kimi sekrang eh.. hehehe.. anyway.. sedap ko masak.. aku dah tutup dapur.. dah nak balik kampung sgt dah ni.. heheheh..


  2. TK Says:

    Ala..comelnya 2 org yg tak puasa tu. Teringat anak I dulu slalu jatuh tangga. Sekarang dah besar panjang dah pun.
    Slamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir Batin ye.


  3. ohoooooooooooo sodapnye nasi kunyit....tu laa mase tgk blog kak tim tu pun terliur...nanti lieya try buat la jugak....tgk ilah masak pun nampak sedap gak nieh....

    selamat hari raye ilah....maaf zahir dan batin yeak.....moga bergembira di hari lebaran......seronok laa anak bujang collect duit raye heheeheh


  4. .:nhalilah:. Says:

    jijah: ikut time la.. if time rajin aku masak.. if angin malas.. beli saje..

    TK: selamat hari raya kak..

    lieya:try la.. sedap tau.. simple je.. selamat hari raya utk lieya gaks