Tenkui... tenkui.. terima kasih kerana sudi memberikan award ni kepada saya.. saya sungguh tak sangka.. saya sgt2 menghagainya.. dan award ini untuk anda sume...

kihkihkih.. cam hape ka ucapan aku.. kuikui.. ala2 dapat award anugerah bintang fofular..

btw..

thanks to Cikgu Liza sbb bagi award ini.. sgt2 menghargainye n FYI, ini 1st time dapat award.. thanks again... n again.. n again..


The rules: Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ini :

1. Cikgu liza adalah antara kawan baik saya semasa kami di MRSMBP.. Dia duduk di dorm yang sama dengan saya iaitu Dorm Suria.. n selang 1 cubicle ngan cubicle saya.. dan bilik dia selalu manjadi port utk saya lepak2 n borak2.

2. Dulu2 saya selalu studi sesama ngan dia (serta beberapa kwn2 yg lain).. terutamanya bila SPM semakin hampir dan kami suka studi di Bilik PRS sebab dia ahli PRS.. errmmm.. best studi kat situ sebab ada coffee maker..
3. Cikgu Liza ni ada beberapa panggilan mesra di kalangan kengkawan iaitu Kurt, Cobain.. sebab dia sangat2 minat dengan penyanyi tersebut.
4. Saya telah begitu lama 'lost contact' dengan dia selepas kami meninggalkan MRSMBP.. tp akhirnya bertemu di alam internet semula beberapa tahun kebelakangan ini.. memula tu jumpe kat friendster.. selepas itu di blog.... Kami sudah tidak bertemu lebih sepuluh tahun.. sejak dari 1997.. errmm.. dah 12 tahun.. (waahhh.. lama tu.. iye tak cobain.. lama betul kite tak jumpe kan?..)
5. Kami sama-sama studi di ukm tp tak pernah jumpa sebab dia di kampuk induk bangi dan saya di kampus kuala lumpur dan......... sekarang ini dia telah menjadi seorang cikgu di Dungun... tak sangka ko jadik cikgu.. hehehe..
Setiap blogger mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award yg seterusnya :
1. Saya adalah ibu beranak 2.. kedua-dua anak saya adalah lelaki. Yang sulung berumur 1 thn 10 bulan dan yang kedua baru sahaja 3 bulan.. Kedua2 anak saya dinamakan dengan MZ nengikut nama suami saya

2. Saya suka internet.. kalo takde saya akan mati kutu.. sebab saya suka melompat-lompat blog (blog-hopping) dan juga meluangkan masa *dibaca menghabiskan masa* membaca blog orang lain. Membaca blog orang membuatkan saya macam kenal dengan orang tersebut walaupun saya tidak pernah jumpa mereka.. dan juga saya boleh belajar banyak perkara melalui penulisan mereka.. (sebab itu juga saya ada blog..)
3. Saya adalah perempuan yang 'indipendent' dan tak suka bergantung pada suami. Apa yang boleh saya lakukan sendiri saya akan buat sendiri contohnya pergi appointment hospital dan klinik anak-anak.. settlekan nursery Zahirul (dulu2 la..)..soping barang rumah kat hypermarket.. bayar bil dll.. semua tu saya buat sendiri unless suami saya request untuk buat atau pergi bersama.
4. Walaupun saya suka buat sendiri.. bab pergi beli barang2 di pasar adalah tugas suami saya.. dan dia yang akan memilih ikan apa nak beli.. berapa banyak nak beli.. begitu juga dengan sayur-sayur.. saya hanya perlu inform suami barang2 apa nak beli apa dah abis.. so.. sejak kawin saya tidak pernah ke pasar.. huhu..
5. Sekarang ini saya telah cuba kurangkan membawa kerja2 pejabat ke rumah memandangkan saya telah ada 2 org boboy kecik + 1 boboy besau di rumah yang memerlukan perhatian saya. Actually saya bawa balik juga kerja2 ke rumah tapi saya tak buat pun.. semua itu sekadar untuk menyedapkan hati saya.. konon2 nak buat kat umah.. huhu..
6. Saya dah hampir 2 tahun tidak menonton wayang sejak Zahirul muncul di dalam hidup saya dan suami.. semuanya gara2 tiada siapa nak jaga anak.. errmm.. saya sgt rindu untuk menonton wayang terutamanya beberapa hari kebelakangan ini bila cerita Angle and Demons mula ditayangkan.. (Abang.. jom kite kuar tengok wayang n tinggalkan anak2 bersama bibik.. jom ar.. lama betul kite tak dating berdua.. hikhikhik..)
7. Saya rabun.. semasa di sekolah dan uni saya memakai cermin mata "on & off".. maknanya pada masa2 tertentu sahaja saya kan pakai.. selepas saya mula berkerja.. penglihatan saya tidak boleh tolerate tanpa cermin mata dan saya mula memakainya secara tetap.. skrg ni nak tengok tv pun tak nampak kalau tanpa spek.. huhu..

8. Saya ingin memakai kanta sentuh secara 'permenant'.. tp en.suami tidak menggalakkan sebab dia kata muka saya tanpa cermin mata nampak kebudak-budakkan.. betul ker???

9. Saya suka mengambil gambo walaupun dengan camera cap ayam saya tu.. especially gambo2 candid anak-anak saya.. gambo permandangan.. food.. dan en suami selalu memandang saya dengan pelik terutamanya bila saya amik gambar food yg kami beli atau saya masak..

10. saya suka scrabooking dan dah lama hobi saya yang satu ini saya saya tak buat dengan alasan saya tiada masa n Photoshop saya belum install setelah saya format laptop saya hampir setahun yg lepas...

Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnye dan describe tentang mereka :

1. Kak Jem - bekas rakan serumah sewa saya ketika di Bangi dulu.. skrg cikgu di Labuan
2. Kak aimi - rakan blogger.. mula kenal semasa di fotopages n sangat2 shantek dia punyer scrapbooking..
3. lieyalatif - mama of mia n mija tp masih vouge.. anak dia tu macam kembar tau.. w/pun bukan kembar..
4. Bibu - mum of kakak n nuha.. dia suka baking n lately ni gambo2 yg dia shoot sgt cantik..
5. kak Ti - kat blog dia selalu ada gambo2 makanan dan membuatkan saya selalu rasa lapar bila menjengah ke situ..
6. Puan Iza - dia ni tengah preggy 2n baby.. kenal melalui FP..
7. Siti Sifir - optometris.. sama2 di ukm kl.. sama kelas masa matrik.. skrg ni dia bizneswomen n ada kedai spek di Parit Buntar
8. kak MaDiHaA - kenal melalui Fotopages.. baru dapat baby girl.. sgt cute.. nama alin n sgt2 rajin masak2.. kagum la..
9. Fara - mum of 2.. optometris.. skrg di Melbourne, ikut hubby further study..
10. Yun - mama alysa.. optometris.. saja tag sbb dia dah lama tak hupdet blog dia..

*perrrgghh... panjang betul nak layan tag ni.. penat betull...

Labels: , edit post
4 Responses
  1. jijah montel Says:

    aku hampir lupa pasal bilik prs!!! hehehhe.. aku, ko, gbot.. toyos ada ke? toyos suka lepak ko op kan? aku selalu tgk gmbr kita berempat.. sekarang masing2 dah kawin.. except toyos la.. gbot pun dah nak masuk 2 anak dia.. ntah2 dah dua dah.. dah lama tak contct dia.. ohhhh.. i miss our good old days..

    anyway.. thank you for excepting the award and the tag.. :)


  2. ♥ i'me ♥ Says:

    huhu...akak ditag ke??? hehehe.... takpe...janji ada award utk angkut balik (ni kes tamak award ni)... wokey..nanti akak buat... minggu ni rasa free sket kot nak jawab tag ni.. :D


  3. Puan Iza Says:

    Akak pun kena tag jugak ke?....panjang ni nk jwb tag nie....tp akan di usahakan jugak utk menjwbnya :-). sib baik bagi award skali....


  4. tag panjang nieh....hehehehe

    betul tu, lieya pun same, internet harus ade, kalo tak mati kutu leee jawabnye kehkehkeh